Fra Svendborg Golfklubs nyhedsbrev:
"Nyt hulforløb
Er påbegyndt og vi forventer at kunne spille det nye hulforløb til Åbningsmatchen den 7. april. Det mest synlige lige pt., er de 10 træer vi har flyttet fra det nuværende hul 14 til fairwayen på hul 1.
Nye "gamle" træer |
Nye "gamle" træer |
Hulforløbet vil blive præsenteret efter afvikling af selve generalforsamlingen den 19. marts. 2024."
Mon det er dette forløb?
Forslag fra et tidlige referat februar 2023 |
Det nye baneforløb vil næsten komme til at se ud som kortet ovenfor viser og vil blive gennemført via to facer i dette forår 2024. Der vil blive et 18 huls forløb og en 9 hulsbane. I særlige (læs sjældne) tilfælder kan 1 sløjfe blive lukket når det kræves af forskellige grunde så som fx et større arbejde; men tanken er at 9 hulsbanen er tiltænkt flexmedlemmer.
Forslaget som blev gennemgået på generalforsamlingen den 19. marts 2024. |
Kommentarer til det nye baneforløb:
Bestyrelse/baneudvalg (Bb) fortalte, at der vil blive lavet ny green på 9- hulsbanens hul 1 ved 100 meter mærket på den gamle 18. hulsbane foran træerne, som er blevet sat lige efter 100 meter afstandsmærket. Vintergreenen (2021/2024) flyttes mod vest.
Bb anlægger teested ved 17 (blå farve) på 18 hulsbane med dropzone ved vandhullet.
Bunker ( den gamle 9 hulsbanens hul 7) på hul 2 på toppen af bakken nedlægges
Kommentarer fra medlemmer på generalforsamlingen:
Der kan opstå farlige situationer ved blå hul 16-17 på 18 hulsbanen, hvis der bliver slået for langt ved indspil på hul 16, som kan ramme teestedet på 17!
Skal den gamle regel om ikke at slå ud på hul 6 på 9 hulsbanen, når der var spillere på hul 18 på 18-hulsbanen, som nu kommer til at hedde Hul 1 - 18 på den nye 18 hulsbane?
Der kan opstå farlige situationer på 9 hulsbanen mellem rød hul 4-7, hvor et slice bringer spillere på hul 4 i fare.
Fyns Amts avis den 15. marts 2024:
Nu også for køllesvingere med gangbesvær: Golfklub lægger baner om
Nu også for køllesvingere med gangbesvær: Golfklub lægger baner om
.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Tak for dit bidrag. Vh Erhardt Ecklon